Oprava cirkulácie potrubia TUV blok A

Aktualizované 10.11.2014
Dnes prišla prvá cenová ponuka od firmy STAVREM PLUS, s.r.o. na výmenu celej stúpačky teplej vody vrátane cirkulácie, studenej vody a plynu. Cenu pre férovosť nezverejníme kým nebudú aspoň dalšie dve konkurenčné ponuky.

Aktualizované 3.11.2014
Dnes prebehlo odvzdušnenie stúpačky na 10.poschodí. Bohužiaľ cirkulácia na spiatočke je stále blokovaná, a to na trase od 6.poschodia nahor. Na 10.posch. to nie je, čo znamená, že sa musia skontrolovať ešte na troch poschodiach. Na 10.posch. sa musela spiatočka prerezať, na jestvujúcej nepovolili závity. To znamená, že aj na ostatných by sa muselo postupovať tým istým spôsobom, rozrezaním.  Je ešte aj riešenie, že by sa vymenila celá spiatočka na týchto troch poschodiach. Súčasné rozvody vzhľadom na svoj vek a stav nám dali impulz zváženia či nieje rentabilnešia celkovú výmena. Spustili sme proces zháňania ponúk na výmenu celej stúpačky.

Aktualizované 30.10.2014
Dnes prebehla druhá etapa sprevádzkovania cirkulácie TUV v bloku A.  V byte na 6. poschodí vymenili zanesený kompenzátor. Podľa slov technika bol zanesený na 90%.  Uvidíme či tento krok pomôže. Zatiaľ ( 17:55 ) sa stav nezmenil. Susedia na 10. posch. zatiaľ nie sú doma, takže systém nie je odvzdušnený.

Aktualizované 3.10.2014
Na základe objednávky dnes firma Stavrem plus s.r.o. vykonala montáž ventilu a clonky presne v rozsahu odhlasovanej cennovej ponuky. Pri montáži sa bohužial potvrdilo, že cirkulačné potrubie je neprechodzie. Momentálne sa uskutočnujú kroky na zistenie v ktorom mieste je cirkulačné potrubie prerušené alebo upchaté.

20141001_093447

20141001_093502

20141001_102248

20141001_102257

Aktualizované 24.9.2014
Na základe hlasovania zástupcov vlastníkov bola dnes podaná žiadoť u správcu, aby zaslal objednávku firme Stavrem plus s.r.o. v rozsahu odhlasovanej cennovej ponuky. Za kontaktnú osobu v tejto záležitosti sme poverili člena výboru pána Daniela Kavického.

Aktualizované 12.9.2014
Na základe vyrozumenie od dodávateľa teplej vody Dalkia bola dnes prijatá cennová ponuka od firmy Stavrem plus s.r.o. na schválenie zástupcami vlastníkov (ZV). Hlasovanie priebieha v týchto dňoch. Na jeho základe bude výkon objednaný cez správcu u spomínanej firmy.

Aktualizované 11.9.2014
Na základe reklamácie prišlo takéto vyrozumenie od Dalkia:

„Dobrý deň p. Csicsay,

na základe Vášho listu 492/2014/LCs  (Reklamácia – problém v dodávke TÚV, Furdekova 6) sme  vykonali kontrolu parametrov TÚV (tlak, prietok, teplota) v OST B1-30 – výsledky meraní v poriadku. V rámci preverenia závady v dome na Furdekovej 6 ( jedna stúpačka TÚV) bolo za prítomnosti dcéry sťažovateľa (10. posch.) a ZV bytov p. Laššákovej zistené nasledovné. Prietok pre danú časť objektu bol zameraný na regulačnom ventile Honeywell – v poriadku – v zmysle PD. Kontrolou bola zistená slabá cirkulácia TÚV na uvedenej stúpačke. Táto môže byť spôsobená zanesenou clonou v šróbení cirkulačného potrubia alebo zaneseným  (zúženým) potrubím TÚV. Výmenu clony nie je možné t.č. vykonať, nakoľko nie je namontovaný druhý guľový uzáver (dôvod – nedostatok mont. miesta). S pani Laššákovou (ZV) bolo na mieste dohodnuté, že prostredníctvom správcu objektu objedná u fi. STAVREM prerobenie – úpravu cirkulačného potrubia v pivničných priestoroch tak, aby bola možná bezproblémová výmena clony. V prípade, že ani toto opatrenie nebude účinné, bude vhodné zo strany správcu pristúpiť k prevereniu stavu potrubí TÚV.

Z uvedeného vyplýva, že závada nie je na strane dodávateľa ( 7 stúpačiek TÚV je v poriadku).

S pozdravom
Boris Varga, odd. meradiel a rozvodov
Ivan Očenáš,  odd. meradiel a rozvodov“

Preto sme prikročili k schvalovaciemu procesu navrhovanej realizácie. Čakáme na cennovú ponuku o ktorej budú zástupcovia vlastníkov (ZV) hlasovať.

Taktiež zverejňujeme fotku najvyššieho bodu stúpačky s prepojením na cirkuláciu. Z fotky je vidieť, že najvyšším miestom je odberové miesto TUV a teda pri každom použití batérie obyvateľmi bytu dochádza zároveň k odvzdušňovaniu celej stúpačky.

IMAG2119

Aktualizované 20.8.2014
Napriek výborom odhlasovenej cennovej ponuky od Vaša havarijná, spol. s r.o., sa ešte na základe informácií a podnetov z rôznych zdrojov pokúšame reklamovať danú situáciu u dodávateľa TUV (Dalkia). Reklamáciu podáva na náš podnet Vaš správca a je možné ju vidieť tu.

Stav z 19.6.2014
Na základe obhliadky s ing. Krupom (Vaša havarijná, spol. s r.o.) nám bolo navrhnuté riešenie opravy stúpačky TUV A/3. Na základe cennovej ponuky bola objednaná oprava. V prípade ak sa problém neodstráni, náklady za opravu bude znášať dodávateľ.

 

17 komentárov pri “Oprava cirkulácie potrubia TUV blok A

  1. Po dvoch rokoch sa od tohto septembra začala realizácia výmeny všetkých stupačiek v dome. Všetci dúfame, že najbližších aspoň 50 rokov budú bezchybne fungovať bez ďalších dodatočných nákladov.

  2. Pokrok je v tom, ze su vypracovane dve ponuky na vymenu stupaciek kedze oprava sa ukazala ako zbytocna. A na domovej schodzi (horizont troch tyzdnov) sa dozvieme od noveho spravcu ci na to mame a pripadne ci si na to budeme musiet odhlasovat uver. Okrem ineho zrovna teraz zacali odchadzat pomerove rozdelovace na radiatoroch takze aj investovanie do novych nam zasiahne do investicneho planovania.

  3. Aj na základe doterajšieho vývoja sme prikročili k výberovému konaniu na výmenu celej stupačky. Prvú ponuku už máme, a čakáme aspoň na ďalšie dve.

  4. 3.11.2014 boli u mňa vodári (keďže u mňa stále necirkuluje teplá voda), ale zistili, že na 10. poschodí problém nie je, tak že to budú musieť hľadať kdesi medzi 6. a 9. poschodím. Po 6. poschodie nie je problém, potiaľ voda prúdi.

  5. Je to trochu komplikovaniejsie, ako sa na prvy pohlad zada a to hlavne ak sa vsetko robi v sulade postupnosti oficialnych krokov. Po spravnosti by v cenovej ponuke nemala byt ani ta clonka (ta je v kompetencii DALKIA), ale pre konsolidaciu ukonov, aby sa system nemusel odstavovat dva krat, raz koli montazi chybajuceho ventilu (STAVREM PLUS) a druhy krat koli montazi clonky (DALKIA), tak clonku namontuje rovno STAVREM a bude to uz zahrnute v cene montaze ventilu.

  6. Upozornenie k cenovej ponuke STAVREM PLUS, s.r.o. z 9.9.2014:
    V cenovej ponuke časť „1.Materiál“ je uvedená aj clona, ale v časti „2.práca“ jej osadenie chýba.

  7. Už nám bola predostretá cennová ponuka na doplnenie ventilu, aby sa mohla zároveň vymeniť aj tá podozrivá clonka. Teraz prebieha hlasovanie ZV o schvalení tejto ponuky. Stále, ale nie je zárukou, že to bude po tomto technickom zásahu OK a možno sa preukáže to najhoršie podozrenie zanesenia cirkulačného potrubia.

  8. Pekná fotka nášho vodomeru 🙂 a zistilo sa, žiaľ, len presne to isté, čo pred 3 mesiacmi, že je asi zanesená clona. Prosím teda ZV, aby sa potrubie čo najskôr upravilo aj s tou clonou, nech máme teplú vodičku. Inak si myslím, že keby sa našli nejaké doklady o tom, že už krátko po namontovaní terajšieho stavu táto stupačka nefungovala na 100%, tak je to dôkaz, že závada je na strane dodávateľa (vo svojom komentári p. Švec spomína cca 38 rokov).

  9. Dnes doobedu boli u mňa na najvyššom poschodí v byte pozrieť potrubia teplej vody dvaja majstri … uvidíme, kedy sa to (tá teplá voda!) pohne 🙂

  10. To, že nejde teplá voda po polnoci ma tiež prekvapilo keď som sa v roku 2010 nasťahoval, človek si zvykol, úprimne momentálne ani neviem či sa stav zmenil, keďže sme sa naučili, že po polnoci teplá voda nie je. Dnes otestujem 🙂

    update 1:53 – tak tepla voda netecie 😉

  11. Byvame na tej istej stupacke. Priznam sa, ze takyto stav si pamatam od kedy sme sa nastahovali (cca 38rokov). Volakedy vypinali na noc teplu vodu a tak si rodicia zvykli, ze rano a po polnoci nebola tepla voda sme sa tomu prisposobili. Navyk bol tak silny, ze aj po zmene kedy sa TUV zohrieva 24 hodin nam neprislo cudne, ze musime odpustat tolko studenej vody. Vy ako novy vlastnik ste to zistili hneď. Ja som to nahlasoval prvy krat na domovej schodzi v roku 2013. Dufajme ze sa ten horuci zemiak konecne ochladi a olupe a zeje 😎

  12. Ďakujem za aktuálne informácie, uvažujem totiž o požiadavke zľavy z ceny TÚV, nakoľko som na konci toho potrubia a veľmi veľa vody musím vypustiť studenej – kým dotečie teplá (nie horúca!), ale platiť by som aj za ňu mal ako za teplú. Nezdá sa mi to fér.

  13. Ing. Krupa si samozrejme háji svoje záujmy a rád by reguloval všetky stupačky. Ja si myslím, že problém bude v nepriechodnej trubke cirkulácie. V prvom rade by som skúsil preveriť toto. Každopádne to bude lacnejšie riešenie a ak sa chyba neprejaví, potom by som pristúpil v zaregulovaniu. Ak Dalkia slúbila, že to pozrú v rámci reklamácie nie som proti.

  14. Pan Kamenský pred týždňom hovoril s Ing. Krupom (Vaša havarijná, spol. s r.o.), ktorý rokoval s Dalkiou ohľadom tohto problému a interne sa dohodli, že my (F6) napíšeme reklamačný list za vyregulovanie na Dalkiu za účelom preverenia a odstránenia poruchy. Aj keď je to už dosť rokov od vyregulovania, prísľub je zo strany Dalkie, že to zakceptujú a budú riešiť. Opravu vykonajú v zmysle projektu, ktorý je už vypracovaný a sme ho objednali, prípadne iným spôsobom, ktorý momentálne ešte nie je známy.
    Pokiaľ by sa to zrealizovalo takto, ušetríme kopec € za opravu v zmysle shválenej ponuky a objednávky na Vaša havarijná, spol. s r.o.

Pridaj komentár